Saturday 19 May 2012

Magik? Hahaha

Tengok cita 'Breaking The Magician Code' dekat AXN. Teringat zaman kekanak dulu masa umo dalam lingkungan 10 ngan 11 tahun. Waktu tu, akhir tahun. Pekse pun dah abis. Cecekgu mase tu dah malas nak ngajar. Banyak membebel adelah. Kiranya nak mengelakkan kitorang mati kebosanan kat sekolah, cekgu pun jemputlah magician. 

Kitorang pe lagi? Cam beruk la! Kuar kelas pun macam kambing. Sume lari keluar pegi dewan. Bawak lagi ngan pensel nip 0.5 keluaran Pilot ngan nota besar (Waktu tu sape yang ada buku nota besar dan tebal kira kaya la kononnya!) Waktu tu hingusan lagi. Tak tau pape. 

Then, kitorang suma nampak lelaki cina pakai kemeja wane kuning. Depan dia ada cawan atas meja. 

"Apek tu nak mabuk ke kat depan tu?"

Lepas tu kitorang pun dengar la cina tu membebel pasal magicla.. Itu la.. Ini la.. Then, yang ditunggu-tunggu! 
Apek tu keluarkan 2 tali wane pink. Tah hape hape dia buat tah, tengok tengok tali tu jadi 3! kira bila cina tu buat cenggitu, mulut sume tenganga la! 

Dia buat banyak-banyak la.. Sampai habis waktu dia, dia promote lak bahan-bahan magic dia. Dengan buku kecik segale. 

"Besok, u all bawak itu sploh hengget. Tunjuk sama u punya parents ini flyer"

Dengan gumbiranya aku ngan kengkawan pun bawak la balik risalah yang apek tu bagi. Dengan harapan mak ngan ayah nak bagi sploh hengget untuk beli bahan magic tu. 

Besoknye..
Aku pegi ke sekolah dengan perasaan yang cukup bangge ar. Kirenye boleh meletop usus aku kekembangan. Hahahaha. Cepat-cepat aku bagi cekgu sploh hengget tu. Dan secepat itu jugak aku dapat bahan magic tu. 

Dan, seperti yang dijangkakan. Seminggu lepas aku beli bahan magic tu, bende tu tak dihiraukan lagi. Bosan doh. Nak tunjuk mende tu kat kengkawan pun tak boleh. Sebab diorang dah tau. Hehehe.. Mane pegi tah bahan magic tu. 

Korang? Ape cite?

No comments: