Sunday, 20 May 2012

Budak Sekolah Hari Ni Dan Budak Sekolah Dulu

Yeaaahhh.. Tadi ayah cite pasal masa zaman sekolah dia dulu. Hehehe.. Beza gila ngan zaman aku sekarang ni. 100% beza.

Ayah kate..

  • Masa zaman sekolah dia dulu, siapa yang tak buat kerja sekolah, cikgu tak teragak-agak nak bantai.
Dulu ayah ada banyak kali tak siap kerja sekolah. Alasan macam jaga adik, tolong mak sampai lewat malam, tengok bola tak guna. Cikgu tak caya punya! Hehehe.. Well, bila cikgu tahu ayah tipu, apa lagi? Zassssss!


Memang ngam gila la! Lepas tu, ayah kate balik rumah, kalau bagitahu arwah atuk kene lagi! Biasanya ayah tak bagitahu, tapi kalau ayah tak bagitahu pun arwah atuk mesti tahu punya. Sebab orang kampung kan, semua orang bekerjasama bagitahu hal berita kat sekolah. Hehehee..

Tapi, sekarang... Aku tak siap kerja sekolah, cikgu cuma membebel. Paling kurang pun, cikgu cubit telinga, cubit kat pinggang. Tapi tak sebat cam yang ayah kena. Hehehe.. Balik rumah pun ayah membebel jugak. Tak pukul. Kenapa ek?

Nota taik hidung: Aku jarang-jarang tak siap kerja sekolah,ok? Sebab aku budak rajin <-- Perasan.

2 comments:

sis92 said...

rindu nk balik sekolah..
em nt disable word verification kt bwh ni yep, sng nk komen2 :)

Izzul said...

hehehe.. ok. lupe lak. thanks for reminding :)