Sunday 10 June 2012

Nothing To Say

*Anda dapat kesan hidung saya? Hehehe*

Hari ni nak jadi sopan. Hehehehe.. YES. Kulit saya memang pucat. Gambar tu tidak diedit. Dan tentunya saya nampak tua :(. 

Saya BERSYUKKUR. Sebabnya: 

-Itu anugerah yang Allah dah beri. 

Ada yang tanya:

"Kenapa tak salahkan ibu bapa?"

Jawab saya: 

"Ini tiada kaitan dengan ibu bapa."

Saya harus mengaku sesuatu:

Mak saya, kulitnya putih sebab asalnya dia orang Cina. Ayah saya kulitnya agk gelap macam lelaki Melayu yang lain. Bila dicampur,anaknya berkulit pucat. Eh, betulkah?!

Seskati saya je kan? Hehehehe (Gelak sopan,kononnya)

Saya redha orang cakap muka saya buat saya nampak tua dari usia sebenar (15 tahun). Saya tak marah sebab itu ialah satu kebenaran. Cuma kadangkala bila orang cakap macam tu, saya rasa hina dan kecil dengan semua orang. Errrggghhh!

Tapi, syukur alhamdulillah.. Pakwe tak kisah. Dia cakap saya comel sebab saya tembam. Dia kata muka saya tua waktu muda, nanti bila tua, muka nampak muda macam mak saya. 

Terima kasih pakwe. 

Jiwang seh (--')

Ada juga orang kata:

"Muka macam nenek aku pun ada orang minat keh?"

Hehehe.. Ekcelli saya pelik gak ngan pakwe saya tu. Saya dan pakwe berjumpa sekali je. Itupun waktu di sekolah. Sebab sekolah dia datang melawat ke sekolah saya. Itu pun waktu tu saya just senyum macam angsa beranak je. Dengan tudung yang serabai dan baju yang membuatkan saya nampak pendek. Itu pun ada orang nak. 

Stop it bebeh.

Huh.. Rasa macam nak bagitau cikgu je yang saya ni didera bukan dengan fizikal tetapi dengan mental. Aduuhh.. Parahnya. Muka je kot! Bukannya ada pape pun.

Sesungguhnya saya ikut mak saya. Saya ada tengok gambar mak saya masa dia sebaya ngan saya dulu. Sepraizingli, muka mak waktu umur 15 tahun dulu tak tumpah macam muka saya. Keh keh keh.. Bila mak dah 40+ sekarang, muka dia macam muka remaja pulak. Aiseymaaannn.. Macam mana saya nak kahiwn nih?! Deyyy.. Anda baru 15 tahun.

Eniwei, terima kasih Allah sebab bagi saya muka ini. Biarlah dikejii dan dicaci.. Sesungguhnya ada hikmah di sebalik segala pemberianMu. Saya bersyukur. 

2 comments:

~LoVE PiNk~ said...

ur beautiful my dear..

biar lah org nak kate ape.Allah maha Pencipta..dan die tau ape yang terbaik untuk umatNya..

hehehe putih sangat kamu..jeles i..ehehe

ZatyMok said...

trme kasih kakak yg omeyy :) mne de putih. pucat la (--')